Jak odzyskać Apple ID i hasło? Konto Apple ID dostarcza wielu możliwości użytkownikom iUrządzeń. Posiadając je, można zakupić dowolne aplikacje w sklepie i korzystać z wielu usług. Problem pojawia się jednak wtedy, gdy użytkownik z jakiś powodów utraci Apple ID i hasło. Warto wiedzieć co zrobić w takiej sytuacji.
Jakie możliwości daje konto Apple ID?
Używając konta Apple ID można uzyskać dostęp do wielu ciekawych możliwości. Między innymi konto umożliwia:
- logowanie się za pomocą Apple ID, w celu skonfigurowania nowego urządzenia,
- logowanie do iCloud, aby uaktualnić osobistą zawartość na poszczególnych urządzeniach,
- logowanie do takich usług jak: iTunes Store, Apple Books, App Store, aby robić zakupu,
- logowanie do usług typu FaceTime czy iMessage, aby móc rozmawiać i wymieniać wiadomości tekstowe z rodziną i znajomymi,
- logowanie się do różnych aplikacji i stron przy pomocy funkcji „Zaloguj się, używając konta Apple”.
Ponadto istnieje jeszcze wiele usług, z których użytkownik może korzystać, jeżeli posiada konto Apple ID. Dlatego warto je założyć, a w razie potrzeby warto wiedzieć w jaki sposób odzyskać dostęp do niego.
Wyzerowanie hasła
W pierwszej kolejności, jeżeli utraci się dostęp do hasła, należy zdecydować się na jego wyzerowanie. Można tego dokonać za pomocą dowolnego, zaufanego telefonu iPhone, iPada lub iPoda touch czy komputera Mac. Można też użyć iUrządzenie od rodziny czy znajomych. Jeżeli taka usługa się nie udała, należy zdecydować się na inne możliwości. Niepowodzenie może być spowodowane brakiem uwierzytelnienia dwupoziomowego na koncie Apple ID.
Odzyskiwanie Apple ID na iPhone, iPadzie oraz iPodzie touch
Posiadacze takich urządzeń, powinni wejść w „ustawienia”, a następnie wybrać opcję „Imię i nazwisko” oraz „Hasła i ochrona”, a później „Zmienić hasło”. Jeżeli użytkownik jest zalogowany do usługi iCloud i ma włączony kod, może być konieczność wprowadzenia kodu. Po jego wpisaniu można już zmienić hasło, zgodnie z tym co wyświetlone jest na ekranie.
Odzyskiwanie hasła na komputerze Mac
Osoby, które korzystają z komputera Mac powinny postąpić w inny sposób w celu zmienienia hasła. W pierwszej kolejności należy wybrać w menu opcję „Apple”, a następnie „Preferencje systemowe” i „identyfikator Apple”. Kolejnym krokiem jest wybór opcji „Hasło i ochrona”. Wtedy na monitorze pojawi się informacja o konieczności wprowadzenia identyfikatora Apple ID. Można wtedy kliknąć opcję „nie pamiętasz Apple ID lub hasła”. Na ekranie zostanie wyświetlona instrukcja, którą należy wykonać krok po kroku z możliwością pominięcia końcowych kroków. Cała procedura kończy się opcją „zmiana hasła”, aby tego dokonać należy po prostu wprowadzić hasło do odblokowania komputera Mac. Warto także wspomnieć, jak powinny postąpić osoby posiadające system macOS Mojave, High Sierra i Sierra. Wybrać należy menu „Apple”, a następnie preferencje systemowe i pozycję iCloud. Wtedy pojawi się opcja „Szczegóły konta”, a po jej wybraniu wyświetlony zostanie komunikat dotyczący Apple ID oraz szczegółowa instrukcja postępowania. Kolejnym etapem postępowania jest wybór opcji „Zabezpieczenie” i wyzeruj hasło. Ponownie należy wprowadzić hasło używane podczas odblokowywania komputera Mac.
O czym należy pamiętać chcąc odzyskać Apple ID i hasło?
Warto zaznaczyć, że w niektórych przypadkach hasło może zostać wyzerowane przy pomocy zaufanego numeru telefonu lub zaufanego adresu e – mail. Jeżeli użytkownik używa klucza, który umożliwia odzyskiwanie dostępu do zabezpieczenia konta, może go użyć, aby wyzerować hasło na iPhone, iPadzie oraz iPodzie touch. Warto bliżej przyjrzeć się tej opcji.
Co zrobić, kiedy użytkownik nie może uzyskać dostępu do żadnego z urządzeń?
W niektórych przypadkach mimo podjętych działań, nie można uzyskać dostępu do żadnego z urządzeń. W takiej sytuacji można wyzerować hasło do konta Apple ID przy pomocy aplikacji Wsparcie Apple lub opcji Znajdź mój iPhone na iPhonie lub iPodzie touch innego członka rodziny. Aplikacja Wsparcie Apple jest nieraz bardzo pomocna. Wystarczy pobrać ją na urządzenie znajomego czy innego członka rodziny. Po jej uruchomieniu należy podjąć następujące czynności:
- w obszarze „Tematy” wybrać opcję „Hasła i zabezpieczenia”,
- wybrać opcję „wyzeruj hasło Apple ID”,
- wybrać opcję „Rozpocznij” i pozycję „Inny Apple ID”,
- wprowadzić Apple ID, konta dla którego chce się wyzerować hasło,
- Wybrać opcję „Dalej” i podążyć zgodnie z krokami, które zostaną wyświetlone na ekranie, aż do momentu otrzymania potwierdzenia, że hasło zostało zmienione.
Pomocna może się także okazać opcja „Znajdź mój iPhone” na urządzeniu innego użytkownika. Po otwarciu aplikacji, należy upewnić się, że pole Apple ID jest puste. Jeżeli widnieje w nim jakaś nazwa użytkownika trzeba ją usunąć. Następnie trzeba wybrać opcję „Nie pamiętasz Apple ID lub hasła i wykonać procedurę, która pojawi się na ekranie. Jeżeli nie pojawi się ekran logowania, należy wybrać opcję Wyloguj się i ponownie sprawdzić czy pole Apple ID jest puste. W razie większych problemów z wyzerowaniem lub zmienieniem hasła, może być konieczne zalogowanie do usługi iCloud lub bezpośredni kontakt ze Wsparciem Apple.