Dlaczego pozycjonowanie jest ważne? Dla przedsiębiorcy najważniejsze jest, aby własna marka była znana i rozpoznawalna, a ruch na stronie duży. Zadania te realizowane są poprzez reklamę bezpośrednią i marketing, ale istnieją sposoby na zwiększenie ruchu na stronie, co jest bardzo ważne, ponieważ przekłada się na wzrost liczby leadów. Przyjrzyjmy się, czym jest targetowanie i dlaczego warto z niego korzystać.
Kilka słów o stronie
Każdy szanujący się przedsiębiorca buduje stronę internetową dla swojej firmy na początku działalności. Serwis zawiera najważniejsze informacje o firmie, opisy i zdjęcia flagowych projektów oraz oferty. Ta ostatnia koncepcja jest najważniejsza, ponieważ odróżnia firmę od innych biznesów. Jednak świetna oferta i doskonale zaprojektowana strona internetowa to dopiero początek drogi sprzedażowej. Ważne jest, aby o firmie i jej ofertach dowiedziało się jak najwięcej osób.
Żyjemy w czasach, w których informacje najczęściej znajdujemy w Internecie, dlatego jest to najlepsze miejsce na reklamę swojej firmy. Wpisanie kilku słów w wyszukiwarkę Google i jedno kliknięcie otwiera wyszukiwarce drogę do stron związanych z branżą, która ją interesuje. Aby firma znalazła się na szczycie stron wyszukiwania, musi się pozycjonować.
Co to jest pozycjonowanie na stronę?
Definicja jest bardzo prosta. Otóż kierowanie na witryny to proces, który pozwala na zwiększenie widoczności Twojej witryny w Internecie. Aby strona była bardziej widoczna, musi zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest znaleźć się w pierwszej dziesiątce, czyli na pierwszej stronie wyszukiwarek. Powód jest bardzo prozaiczny, osoby szukające informacji zazwyczaj skupiają się na pierwszej stronie wyszukiwarek.
Za pozycjonowanie strony, analizę czynników rankingowych, a następnie ich obliczenie odpowiadają złożone i zaawansowane algorytmy. Na podstawie uzyskanych wyników ustalana jest konkretna pozycja strony, która jako pierwsza pojawi się w wyszukiwarkach po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego. Algorytmy są nieznane, co więcej – co jakiś czas się zmieniają. Przedsiębiorcom zajętym prowadzeniem dużych firm może być trudno samodzielnie wykonywać czynności związane z pozycjonowaniem strony, które przekładają się właśnie na wyniki w pierwszej dziesiątce. Będzie to wymagało dużo czasu i pracy.
W związku z dużym zainteresowaniem powstały firmy, które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych klientów. Duże korporacje z kolei inwestują w odrębne, niezależne od struktury korporacyjnej działy IT, które odpowiadają za pozycjonowanie strony.
Dlaczego warto podjąć działania w celu zwiększenia ruchu na stronie?
Duży ruch na stronie to także duża liczba potencjalnych klientów. Oferujemy dobrze zaprojektowaną stronę internetową, która często zawiera blog z poradami, a nawet forum wymiany myśli – nic więc dziwnego, że chcemy się nią pochwalić i zyskać kolejnych zadowolonych klientów. Warto zrozumieć, dlaczego pozycjonowanie strony jest tak ważne.
Budowanie marki
Jeśli firma dopiero weszła na rynek i jest nieznana lub wręcz nieznana, pozycjonowanie strony niewątpliwie zmieni ten fakt. Tworzenie wartościowych treści w Internecie poprzez przekierowanie na stronę z pewnością przełoży się na dodatkowe kliknięcia, które jak na startup są warte swojej ceny. Kliknięcia i lektury osób poszukujących informacji mogą stać się wstępem do owocnej współpracy lub zakupu usług i towarów. Co jednak najważniejsze, posłużą jako kamienie milowe w rozpoznawalności marki w Internecie.
Konkurencja nie śpi
Pamiętajmy, że nie jesteśmy jedyni na rynku. Wokół nas jest wiele podobnych firm, często oferujących te same produkty i usługi. Większość z nich na pewno podejmie działania, które skutecznie poprawią ich pozycję w Google, dzięki czemu ich strony będą pojawiać się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce. Osoby poszukujące informacji, usług lub produktów w Internecie często porównują oferty z kilku pierwszych wyników bez zagłębiania się w informacje zawarte w kolejnych zakładkach przeglądarki. Warto wyróżnić się na tle konkurencji i zachęcić zainteresowane osoby do odwiedzenia naszej strony.
Zyskać zaufanie
Nie wystarczy wypowiadać się na naszej stronie internetowej i w Internecie. Oczywiście musimy być widoczni, ale równie ważne są wartościowe treści, które budzą zaufanie i przyjazny interfejs strony. Te dwa aspekty decydują o sukcesie lub porażce. Jeśli ktoś odwiedza naszą stronę, musi być zadowolony z treści na stronie. Zadowoleni klienci, kontrahenci lub czytelnicy z pewnością przekażą link do strony dalej znajomym, rodzinie i potencjalnym klientom. Zostań ekspertem w swojej branży, a przy pomocy pozycjonowania zyskasz wiarygodność i sukces.