Dlaczego pozycjonowanie jest ważne? Dla przedsiębiorcy najważniejsze jest, aby własna marka była znana i rozpoznawalna, a ruch na stronie duży. Zadania te realizowane są poprzez reklamę bezpośrednią i marketing, ale istnieją sposoby na zwiększenie ruchu na stronie, co jest bardzo ważne, ponieważ przekłada się na wzrost liczby leadów. Przyjrzyjmy się, czym jest targetowanie i dlaczego warto z niego korzystać.
Kilka słów o stronie
Każdy szanujący się przedsiębiorca buduje stronę internetową dla swojej firmy na początku działalności. Serwis zawiera najważniejsze informacje o firmie, opisy i zdjęcia flagowych projektów oraz oferty. Ta ostatnia koncepcja jest najważniejsza, ponieważ odróżnia firmę od innych biznesów. Jednak świetna oferta i doskonale zaprojektowana strona internetowa to dopiero początek drogi sprzedażowej. Ważne jest, aby o firmie i jej ofertach dowiedziało się jak najwięcej osób.
Żyjemy w czasach, w których informacje najczęściej znajdujemy w Internecie, dlatego jest to najlepsze miejsce na reklamę swojej firmy. Wpisanie kilku słów w wyszukiwarkę Google i jedno kliknięcie otwiera wyszukiwarce drogę do stron związanych z branżą, która ją interesuje. Aby firma znalazła się na szczycie stron wyszukiwania, musi się pozycjonować.
Co to jest pozycjonowanie na stronę?
![Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?](https://www.enen.pl/wp-content/uploads/2023/02/strony-www-10-e1676878622985-300x200.jpeg)
Definicja jest bardzo prosta. Otóż kierowanie na witryny to proces, który pozwala na zwiększenie widoczności Twojej witryny w Internecie. Aby strona była bardziej widoczna, musi zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest znaleźć się w pierwszej dziesiątce, czyli na pierwszej stronie wyszukiwarek. Powód jest bardzo prozaiczny, osoby szukające informacji zazwyczaj skupiają się na pierwszej stronie wyszukiwarek.
Za pozycjonowanie strony, analizę czynników rankingowych, a następnie ich obliczenie odpowiadają złożone i zaawansowane algorytmy. Na podstawie uzyskanych wyników ustalana jest konkretna pozycja strony, która jako pierwsza pojawi się w wyszukiwarkach po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego. Algorytmy są nieznane, co więcej – co jakiś czas się zmieniają. Przedsiębiorcom zajętym prowadzeniem dużych firm może być trudno samodzielnie wykonywać czynności związane z pozycjonowaniem strony, które przekładają się właśnie na wyniki w pierwszej dziesiątce. Będzie to wymagało dużo czasu i pracy.
W związku z dużym zainteresowaniem powstały firmy, które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych klientów. Duże korporacje z kolei inwestują w odrębne, niezależne od struktury korporacyjnej działy IT, które odpowiadają za pozycjonowanie strony.
Dlaczego warto podjąć działania w celu zwiększenia ruchu na stronie?
Duży ruch na stronie to także duża liczba potencjalnych klientów. Oferujemy dobrze zaprojektowaną stronę internetową, która często zawiera blog z poradami, a nawet forum wymiany myśli – nic więc dziwnego, że chcemy się nią pochwalić i zyskać kolejnych zadowolonych klientów. Warto zrozumieć, dlaczego pozycjonowanie strony jest tak ważne.
Budowanie marki
Jeśli firma dopiero weszła na rynek i jest nieznana lub wręcz nieznana, pozycjonowanie strony niewątpliwie zmieni ten fakt. Tworzenie wartościowych treści w Internecie poprzez przekierowanie na stronę z pewnością przełoży się na dodatkowe kliknięcia, które jak na startup są warte swojej ceny. Kliknięcia i lektury osób poszukujących informacji mogą stać się wstępem do owocnej współpracy lub zakupu usług i towarów. Co jednak najważniejsze, posłużą jako kamienie milowe w rozpoznawalności marki w Internecie.
Konkurencja nie śpi
Pamiętajmy, że nie jesteśmy jedyni na rynku. Wokół nas jest wiele podobnych firm, często oferujących te same produkty i usługi. Większość z nich na pewno podejmie działania, które skutecznie poprawią ich pozycję w Google, dzięki czemu ich strony będą pojawiać się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce. Osoby poszukujące informacji, usług lub produktów w Internecie często porównują oferty z kilku pierwszych wyników bez zagłębiania się w informacje zawarte w kolejnych zakładkach przeglądarki. Warto wyróżnić się na tle konkurencji i zachęcić zainteresowane osoby do odwiedzenia naszej strony.
Zyskać zaufanie
Nie wystarczy wypowiadać się na naszej stronie internetowej i w Internecie. Oczywiście musimy być widoczni, ale równie ważne są wartościowe treści, które budzą zaufanie i przyjazny interfejs strony. Te dwa aspekty decydują o sukcesie lub porażce. Jeśli ktoś odwiedza naszą stronę, musi być zadowolony z treści na stronie. Zadowoleni klienci, kontrahenci lub czytelnicy z pewnością przekażą link do strony dalej znajomym, rodzinie i potencjalnym klientom. Zostań ekspertem w swojej branży, a przy pomocy pozycjonowania zyskasz wiarygodność i sukces.